Löningsdags och kreditkort avslutad!

Idag har lönen kommit in.
Känns skönt eftersom jag haft 8 kronor kvar på kontot! Förra månaden låg jag också efter pga en skuld på mitt kreditkort. Hela summan var jag tvungen att betala tillbaka...och det var många tusen lappar det...bara så där rätt av! Det har varit kämpigt.
Tog mig an det här kreditkortet när jag bodde i Stockholm för flera år sedan och när jag  flyttade från mitt ex....
hade jag inga möbler, ingen säng, ägde ingenting förutom mina flyttlådor och en gammal sunkig soffa som fortfarande hängt med.
Har haft nytta av kortet..men nu tyckte banken att det tagit för lång tid att få tillbaka skulden.
Det var bara peja ut allt med en gång....

Känns skönt att det är över nu...
Kommer inte skaffa kreditkort om det inte är krisläge förstås...
Framförallt är det viktigt att inte använda det på saker som man inte har råd att köpa. Som den där klänningen på stan eller vad det nu är...då är det så!
"Leave it away" och tänk då..att det var inte meningen att jag skulle ha den just nu.

Jag är dock inte den som handlar dyra saker på stan..jag hittar oftast rea fynd och oftast i min storlek. Det kan bli billigt men mycket ibland. :/

Denna lön som jag fått nu...ska jag faktiskt bokföra. Med allt som jag handlar...
Ja, allt från fika, snus, kläder....allt ska antecknas!

Ska bli roligt att se vad man lägger alla pengar på!

Har skaffat mig en application på Iphonen som heter "Moneybook".
I den antecknar du ner varenda sak!

Ska prova det iallalfall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0