Jag har sovit i en igloo....

Kom hem från en lååång turné häromdagen.
Vi hade varit ute och spelat i ca:11 dagar. Birka paradise blev den sista svängen på turnén,där vi spelade fyra kryss. Både kvällspass och dagspass. Har haft jätteroligt och som vanligt träffat på en massa nya ansikten.

Under sista dagen, under dagspasset på söndagen vaknade jag upp i min hytt klockan 9.00 på morgonen med en fruktansvärd smärta i magen. Jag var både kräknödig och skitnödig på en och samma gång. I ett hast for jag upp ur sängen och tillbringade hela 6 timmar inne på den kalla hytt-toaletten.

Det var ingen rolig upplevelse att ha blivit magsjuk. Fick ringa till killarna i bandet och tala om att jag mådde pyton. Goa som dom är, så hjälpte dom mig med min packning och städning av min hytt. Vi fick också skjuta upp dags-spelningen till klockan två istället för halv två. :) Vilket kändes toppen. Stärkte i mig lite blåbärssoppa och hoppades inte få upp den innan det var dags...

Näää för sjukskriva sig går inte...det är bara upp på scenen och leverera trots att man har rädslan att kanske riskera en olycka i byxan eller en spya på micken. Men det gick faktiskt bra tillslut.
Jag höll god min under hela spelningen och publiken var nöjd! :)

Magsjuk och stå på scen, ja, det är nog det värsta man kan råka på tror ja! :)

När vi sedan lämnade båten och åkte upp mot Gävle igen vilade jag i min kalla säng längts bak i bussen.
Kände mig utmattad och ordentligt trött. Hade inte lyckats få i mig nån mat överhuvudtaget, så energinivån var låg. Det var så skönt sen när jag närmade mig min port till mitt hem och visste att min varma sköna säng bara stod där och väntade på mig sen. Men ack så fel man kan ha!

Det var kallt som i en Igloo här hemma!

Såg att balkongdörren stod på vid gavel!!!
Lite snö hade hade kommit in...och det var bara gilla läget och vira in sig i filtar,täcke, lager på lager tröjor och mössa på huvudet för att ens kunna överleva här hemma!

Jag tyckte faktiskt lite synd om mig själv i den stunden.

Jag fattar fortfarande inte varför jag hade balkongdörren öppen!

Vad jag minns, så har jag inte öppnat den innan jag skulle åka iväg...varför skulle jag gjort det när det är så kallt ute?!

Iallfall så måste dörren stått uppe i minst 11 dagar!

"På bilden här ser ni att mitt brevinkast till och med frusit till is"!
Första natten här i min igloo var jävlig iallafall....Men jag överlevde...:)

Kanske borde jag vara med i "Robinson" som nu varit så tapper!? Fast då om "Robinson" utspelade sig på Antarktis istället för en varm öde ö!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0